Den sorte svane.

Jeg føler mig som en sort svane. En sjældenhed. Nogen der ikke er som de andre hvide svaner. En der er lukket lidt ude eller kan ikke finde ud af at manøvre sig i tilværelsen.

Fra nu af er jeg slavinden Hara, den sorte svane.🙂

Nogle synes, at den sorte svane skal udryddes. Andre, og heldigvis de fleste, synes at den skal værnes om. Og at den har lige så meget ret til at være som andre svaner og fugle. Selvfølgelig synes jeg det også. Men det får mig til at tænke, at jeg har ret til at være som jeg er. Skrive meget. Stille spørgsmål. Tvivle. Være glad. Være ked af det. Og alt det jeg er.

Den nye vished arbejder i mig, og sætter mig i et dilemma.

På den ene side, at ville flere visheder for uvishederne bliver pludselig mange. Eller en mistanke opstår om, at de er mange. Men på den anden side, så tænker jeg at det er her og nu og altid. At den forfejlede natur, ligesom den sorte svane, har ret til at være der.

Det bliver derfor min opgave, som den perfekte slavinde, at gøre hvad jeg kan til at der ikke er grund til at leve i uvished, eller lade livet lege med ens tanker, om visheden. Bruge mig, i min underkastelse, til at sætte en stopper for fortvivlelsen og sætte livet i fokus som det eneste vi har.

At jeg synes, at den sorte svane skal være mit dyr, for fugl har jeg altid været, giver mig tilfredshed, som at finde hjem.🙂

2 kommentarer

Filed under filosofering

2 responses to “Den sorte svane.

  1. Du er en sjælden sort svane. Yndefuld og stærk.
    Kh.

  2. Tusind tak.

    Jeg glæder mig at være den sorte svane og nyde livet i det lille gadekær jeg er havnet i. Der får jeg føde, omsorg og udfordringer.

    Kærligst fra Hara.

Skriv et svar

