Ukontrollerede tanker.

Nogle gange dukker disse ukontrollerede tanker op i mit hoved. Især hvis jeg er træt. Og jeg har behov for Herrens opmærksomhed. Oftest lykkes det mig bare at drive dem væk, og ikke tænke dem mere. Forklare dem for mig selv og sige at det er trætheden, der trigger sårbarheden frem, som så trigger disse ukontrollerede tanker.

Mange gange har jeg fortalt min Herre disse tanker. Bruset ud med dem til stor irritation for Herren og selvfølgelig mig selv. Men oftest har jeg bare tiet over dem. Og ladet dem bare ligge.

Men nu er disse tanker dukket op igen. De samme altid. Og i virkeligheden har jeg ikke lyst til at vide noget om det, tankerne drejer sig om. Men de pirrer mig, for når jeg så vil lukke på dem, bliver de ved med at dukke op. Jeg ønsker heller ikke at blive vred mod mig selv. Eller lade dem forpeste dagen. For jeg er en lykkelig, rolig slavinde i balance.

Måske skal jeg bare bede Herren om at jage tankerne væk med ridepisken, når vi kommer i Residenzen senere. Bede Ham om at straffe mig for at ikke kunne jage tankerne væk, selvom jeg ved at de er et fantasifoster. Mit eget. Jeg er også klar over at mit slavinde-sind er meget usædvanligt moralskt betinget.

Skriv en kommentar

Filed under kontrol, lydighed

Skriv et svar

