At dele tanker og liv.

Tanken er faldet mig ind, at vi ikke kaster os over hinanden med det samme fordi der er gået hverdags-dagligdags-triviel-vanilje strømninger ind i vores forhold. Lige der hvor jeg følte mig lidt ekstra sexet, af en eller anden grund.

Savnede det romatiske, begærlige blik som fik mig til at føle jeg var noget særligt. Det kom da jeg knælede og hviskede de ord Han ville høre.

Der var så mange år der gik med at passe og pleje en anden, én som står mit hjerte nær, og som er lige rejst. Og efterlader sig lidt tomhed, og små afstumpethed i hjertehulen.

Kan ikke rigtig finde ud af at være i et fast forhold, hvor der også er dagligdagsting. Men løsningen kommer altid til mig. Som når jeg så Ham gå meget tænkende, sikkert noget der skal huskes på arbejde. Eller andet.

Da huskede jeg min plads. Den stille, lydige og tavse slavinde som skulle tilpasse sig Ham. Ikke læse tanker, ikke have mistillid eller klynke.

For det er så nemt, når der er et lille hulrum pga savn af min lille hjertenskære, at lade det blive fyldt op af en anden. Med forventninger om hvordan Han skal være og gøre. Puste på mig, tage om mig og trøste. Og sige at Han elsker mig, og vil passe mig og tage sig af mig.

Jeg har svært ved at dele mig. I to. I to identiteter. Være den ene og så den anden. Jeg har det bedst med at kontrollen afgives. Selvom det virker negativt på den anden identitet og rolle. Men den formindskes. Mere og mere. Den der moderrolle, eller den selvstændige kvinde-rolle. 

Han skal også have tid til at vænne sig til at der er en anden, ved siden af Ham hele tiden. En Han kan snakke højt til, fortælle sine tanker, sine bekymringer og sine glæder. Selvom Han ikke har det samme behov for at dele den del af sit liv.

Endnu engang skal jeg samle mig og finde meningen. Finde lyset. Mærke efter. Og give slip. Stole på og have tillid.

Skriv en kommentar

Filed under overvejelser, slavinde-tanker, tillid

Skriv et svar

