At restituere…

Det har meget ofte voldt mig store kvaler og bekymringer, når min Herre har haft behov for at restituere. Dette har så sket ved, at når Han har været uden børn, så har Han også villet være uden mig. Eller Han har lavet det skema over hvornår jeg skulle være i Residenzen således, at Han fik nogle dage til at restituere alene.

Det der menes med at restituere, er at være alene, sig selv. Ikke at behøve forholde sig til andre mennesker her i Residenzen. Hverken Hans børn eller mig, Hans slavinde.

Vi fik snakket lidt om det, i forbindelse med at flytte sammen. Jeg har nemlig tit tænkt, at der ligger jo ikke nogen alvor i, at vi skal flytte sammen, hvis Han stadigvæk har behov for at restituere. Imens vi cyklede i går, sagde jeg til Ham at jeg skulle opdrages til at acceptere og respektere Hans behov for at restituere.

I dag da jeg vågnende forstod jeg det godt. Han var på arbejde, børnene var taget afsted og jeg var alene. Vi havde været til en lille familiekomsammen i aftes og jeg mærkede hvordan det kunne tage på én, at være involveret i familien, ex-en, børnene og så mig som en kæreste. Jeg mærkede en vis træthed da jeg kiggede på den lille vaskebunke, gulvet som trængte til at støvsuges og tænkte at jeg havde rigtig meget lyst til at hvile mig. På en anderledes måde. Læse og slappe af.

Men jeg har været så heldig at få lov til at være hos min Herre uafbrudt i disse dage. Jeg er meget glad for det og uendelig taknemmelig. Samtidig har jeg tænkt, at det måske også er nødvendigt at vi afprøver alle sider af vores forhold. Skilles ikke når vi er blevet lidt trætte “af hinanden”, men tager den der.

Jeg ved at jeg ikke bliver træt af min Herre. Jeg savner Ham så inderligt nu, men Han tog meget tidligt af sted. Og Hans behov for at hvile sig og restituere skinnede af alle Hans bevægelser. Og jeg ved at selvom børnene er meget dejlige, så er det trættende at have dem længe. Og måske også en slavinde.

Derfor kommer jeg på min slavinde-prøve nu. Være stille, tavs, rolig, undedanig og ikke mindst servicerende overfor min Herre. Vise Ham hensyn, gøre hvad jeg kan til at give Ham energi i stedet for at tage. Øge Hans velvære.

Jeg ved at den måde er den eneste måde for at øge min velvære. Øge min trivsel og give mig energi igen. Jeg ved også at her skal det leves og prøves.

2 kommentarer

Filed under kærlighed, slavinde-tanker, træning

2 responses to “At restituere…

  1. zoe

    Kære Hara,
    Som altid er det spændende at følge med i Jeres liv, og hvordan I takler de forskellige udfordringer🙂
    Håber I finder en god løsning på problematikke med at have tid til at restituere, formentlig bliver det nemmere med tiden, når man har lært hinandens mønstre at kende indgående *S*

    Forresten har du en e-mail, der er noget jeg mægtig gerne ville sende dig🙂 Hvis du har, og hvis du af din Herre må skrive til mig, så ville jeg blive glad for en mail (du har den vist via min kommentar her) *smiler*.

    Kærligst
    zoe

  2. Tak igen søde Zoe🙂

    Nu har jeg skrevet en lille mail til dig. Faktisk burde man kunne se min mail på min side. Men det er ikke så tydeligt. Burde opdatere den lidt, men er ikke så teknisk anlagt.

    Men det er i hvertfald harasub@gmail.com

    Kærligst fra Hara.

Skriv et svar

