Bryllupsklokker…eller noget andet…

Hun var dybt ulykkelig. Havde været gift med ham i mange år og havde mange børn med ham. Men nu var hun så ulykkelig, han drak mere for hver dag. Hun rådede hende at blive skilt, selvom hun selv kun var sytten år. Og hun blev skilt. Og gift igen og skilt igen og så døde hun.

De tre ægteskaber han havde lagt bag sig var alle opstået af praktiske grunde. Kvinderne havde krævet det, og han syntes det var ok for at redde forholdet. Det var også noget med at det gjorde man bare hvis der var børn og sådan. Han troede ikke så meget på ægteskabet og mente at det havde nogle fælder. Det bandt mere end nødvendigt. Og nu, efter de tre forliste ægteskaber besluttede han at ikke ville giftes igen.

Efter en dejlig middag hvor de havde sludret let sammen om maden og aftenen, med varme og tilfredse blikke, lænede hun sig tilbage i stolen og så på ham. Der var noget anderledes i aften. Hun havde lige serveret desserten for ham og sad overfor ham over stearinlyset. Han stod pludselig op og tog hendes hånd og sagde med mild stemme “Kom”. Hun stod op og lod sig føre ind i stuen hvor han bad hende sætte sig i lænestolen. Hun sad afventende med samlede knæer og kiggede på ham. Hendes kjole løftedes op og afslørede hendes velformede ben som var blevet brune efter sommerens sol. Hun smilede da han knælede foran hende. Et usædvanligt syn. Det plejede at være omvendt. Han tog hendes hånd og kyssede den blidt og kiggede kærligt på hende. Dybt ind i hendes øjne. Han sagde “vil du giftes med mig?”. Hendes hjerte begyndte at slå hurtigere og hun mærkede rødmen brede sig i kinderne. Stakåndet, med tør mund men rolig stemme sagde hun “ja”. Og kiggede genert ned.

Hmm…hvad er det for nogle historier?

Hvor står jeg, Hara som er ejet af Herre Zhack? Hvad er det for nogle billeder? Noget romantisk pladder?

Kan det ses i forelskelsens rus, eller er der noget andet der bestemmer det?

Her i weekenden er det 3 år siden at Herren og jeg besluttede, til en arbejdskonference som varede i mere end et døgn, at vil koldt og overvejet ville indlede et seksuelt forhold. Begge var singler. Vi var ikke forelskede, eller havde haft noget som helst sammen før, andet end at være kolleager. Men det faldt os ind, pludselig den nat, uden nogen dyb snak at vi ønskede at nyde hinandens selskab fremover, i seksuelt henseende uden forpligtelser. Vi var ikke sammen den nat, på anden vis end en mand og en kvinde i nogle timer i en ske.

I dag, har vores forhold udviklet sig. Jeg bor hos Ham nu. Er dybt lykkelig. Elsker Ham af alt mit hjerte, mere og mere.

Jeg elsker Ham mere og mere. Anderledes mere. Hver en lille prik, fregne og åndedrag. Har udfordret Ham til det yderste, sat Ham på prøve igen og igen.

På min finger bærer jeg Hans ring. O-ringen som Han gav mig for lang tid siden, når jeg knælede for Ham og Han overraskede mig og satte på min pegefinger, venstre hånd. Den kommer ikke deraf. Huden under er hvid på den brune hånd.

Han har ikke revet mit hjerte ud eller lokket mig ind i forelskelsen. Han har langsomt arbejdet sig ind. Hver en centimeter. Hver gang Han har åbnet sig, har jeg slugt Ham ind i min sjæl. Accepteret og mærket efter.

Derfor er jeg ikke “den ulykkelige slavinde”. Jeg er dybt lykkelig. Og heldig. Det er den ultimative tryghed jeg føler i Hans favn. Jeg har ikke brug for min selvstændighed, eller selvprofilering. Jeg har kun brug for at behage Ham. Glæde Ham.

Alt hvad vi foretager os har en mening. Vores liv synkroniseres og får en dybere og rigere værdi. Hinsides alt som vi troede på før. Brikkerne sættes på plads, en efter en, for at fuldgøre billedet. Langsomt. Bryllupsklokkerne får en anden mening. En mening som vi selv vil danne grundlaget for. Vores design. Vores liv. Vores samvær. Vores liv sammen og lykke.

Skriv en kommentar

Filed under kærlighed, lykke, tilfredshed

Skriv et svar

