Tavsheden midt i virvaret af følelser.

Der høres hosten, snøften og nysen. Huen bliver på men skjuler ikke helt de hvide stride hår. Gamle hår. Det gør derimod tørklæderne. Det er ikke til at vide hvad der ligger bag. Og jeg midt i det, opstrilet.

Jeg får ondt. Af mig selv. Mærker dog styrken vende tilbage. Hvem tror du du er, hører jeg inden i mig. Et par skridt og lidt tid, så finder jeg balancen igen.

Det lukkede og tavse ansigt fortæller mig ingenting. Jeg må forsøge at gætte. Hvad ligger der bag. Noget med mig. Noget andet, en anden. Eller bare noget andet. Tavsheden slider på mig, trods den pligtopfyldende nydelse.

Følelsen forsvinder ikke. Den bliver ved med at være. Indtil jeg tænker. Han er ikke for mig. Alt er ikke for mig. Det er ikke mig der er midtpunktet. Eller hvad? Hvem ellers?

Jeg hører skrabende lyd i mit indre. Der siger, at jeg må selv tage kontrollen. Ingen andre gør det. Det står der bare, urørt.

Som i min drøm i nat. Aviser i brændeovnen. Jeg må råbe op, og sige at kun voksne må bruge tændstikker. Dette er kun noget jeg genkender fra min drøm. Han står der afsides. Som en brik.

En tanke sniger sig ind om switch. Nej, jeg ser på den grønne taske og ved at det bliver stoppet. Men vil jeg have at det stoppes? Vil jeg ikke have kontrol og overleve. Ikke efterlades for mig selv, med tavsheden og blikket på mig. Uden ord. Uden varme.

Virvar af følelser. Lyt efter. Hør hvad du vil, hvem du vil. Spørg ind. Få det afklaret. Find ud af hvad meningen er. Har glemt ordet.

Ordet…ordet…kom…ja, der kommer det…fooookus. Ja fokus. Miste fokus, eller hva? Eller bare ganske almindelige kvindelige følelser.

Virvar af følelser, midt i tavsheden.

Skriv en kommentar

Filed under angst, slavinde-tanker

Skriv et svar

