Glæden ved livet.

Dagene går stille og roligt derudaf. Vi har travlt med alt muligt. Vi forbereder to rejser i sommerferien som ligger lige oveni hinanden. Han planlægger den ene og jeg den anden. Og begge i familiens navn med vores børn. Store børn.

Vi når at døse hen hver aften i hinandens favn og vågne med den rare fornemmelse af at have hinanden. En ven sagde i går til mig, at han syntes vi lignede lidt hinanden. Vi er måske ved at gro sammen. Vores værdier flettes sammen og udlignes til en helhed.

I tankemylder, stress og travlhed opstår der nogle gange konflikter. Som løses med det samme, samme dag. Sætninger som “jeg er ikke vant til” eller “jeg har aldrig oplevet”…bliver fejet hen med et en sætning som “så er det på tide at opleve det, fordi det er med i pakken”. Vi lærer hinanden at kende hele tiden. Nye sider og tanker. Smelter sammen. Sådan skal det være.

Kanterne bliver slebet af og personen dybt inde, titter nogle gange frem og får afløb. Men bliver rettet af.

Jeg har ikke haft heldet med at mig at finde mit…men dog, jeg er i gang med at skabe det. Skal bare sætte det i form.

Min elskede smukke Herre bliver smukkere og smukkere efterhånden som den sparsomme sol bager Hans hud. Han bliver ældre lige som jeg, men også klogere lige som jeg. Forhåbentlig.

God sommer til alle der kommer forbi🙂

 

Skriv en kommentar

Filed under overvejelser, tanker om livet

Skriv et svar

