Nydelsen vågner.

Enderne når snart sammen. Brikkerne falder så småt på plads. Men der er en del tilbage. Gemme, smide ud, sælge og beholde. Hver for sig og sammen. Alt bliver slået sammen. Pjalterne. Guldet. Som det skulle være på den måde. Som de der brikker i puslespillet som falder på plads.

Tilbage er et fantastisk smukt hjem. Med begges smag. Herren og jeg i Rezidensen. Hyggen, kulturen, funktionalismen, glæden og ikke mindst det smukke æstetiske. Vores slot genopstår.

Midt i alt bliver der taget hånd om mig. Midt i natten. I den store bløde seng. Uforberedt. Kun et lille varsel, hvor jeg hører en rumstreren når Han fjerner sine natbukser. Frækt. Mande natbukser. Jeg mærker det prikke og det perverse vågner op i mig.  Det er nydelsen som vågner. Har ligget lidt i dvale pga travlhed.

Men jeg mærker det gamle uendelige stress så småt forsvinde. Bogen som jeg aldrig nåede at læse er kommet på natbordet. Ideerne og glæden ved dem strømmer ind og efterlader sig spor af dyb tilfredshed.

 

Skriv en kommentar

Filed under kærlighed, lykke, lyst

Skriv et svar

